ثبت ایده در بروجرد

ثبت ایده در بروجرد

ایده های طرح های ذهنی هستن که به عنوان راه حل مشکلات و مسیر ارتقا به حساب می آیند. ایده ها در زمره مالکیته های فکری قرار می گیرند. ایده ها موجب می گردند که افراد با بهره مندی از سرمیه ذهنی خود به سرمایه مادی برسند. افکار خلاق بعد از طرح و پردازش ایده ها نیازمند ثبت ایده برای حمایت از آن هستند. ثبت ایده در بروجرد در شرایط مختلفی امکان پذیر است در بررسی یک ایده ابتدا باید آن را با قوانین مالکیت فکری تطبیق داد تا بتوان مسیری مناسب را برای ثبت آن پیمود.

در بررسی ایده ها ابتدا باید مشخص کرد که این ایده در زمره کدام یک از انواع مالکیتهای فکری قابل ثبت قرار میگیرد که شامل دو مورد ذیل می باشد

۱-ایده در قالب ثبت طرح صنعتی

۲-ایده در قالب ثبت اختراع

ایده در قالب ثبت طرح صنعتی

برای طرح صنعتی تعاریف متفاوتی به کار رفته است در قانون مالکیت های صنعتی طرح صنعتی به ترکیب خطوط یا رنگها و هرگونه شکل سه بعدی با خطوط ، رنگ یا بدون آن بگونه ای که ترکیب یا شکل یک فراورده را از نظر تزیینی و زیباشناختی تغییر داده و باعث جذب مصرف کننده گردد را طرح صنعتی می گویند . در یک طرح صنعتی تنها دسترسی به یک نسخه فنی بدون تغییر ظاهری مشمول حمایت قانون نمی باشد” در واقع طرح صنعتی تغییرات ظاهر یرا شامل می گردد.

ایده هایی که موجبات تغییر در ظاهر و زیبایی کالاها و عملکرد ظاهری آنها را ارتقا و یا تغییر می بخشد در زمره طرح های صنعتی هستند و باید از قوانین طرح های صنعتی پیروی کنند.

ایده پردازانی که خواستار ثبت ایده در بروجرد هستند، در صورتی که ایده و طرح آنها مطابق با طرح های صنعتی باشد باید از طریق قوانین و شرایط لازم برای ثبت طرح صنعتی اقدام به ثبت ایده خود نمایند. برای اخذ اطلاعات در این زمینه می توانید با کارشناسان و متخصصان مؤسسه در ارتیاط باشید تا با اشراف کامل نسبت به قوانین و شرایط اقدامات لازم را انجام دهید علاوه بر این برای آگاهی بیشتر در این زمینه مطالب مربوط به ثبت طرح صنعتی و شرایط موجود در آن را که در قسمت راهنما سایت ذکر شده است را مطالعه نمایید.

ایده در قالب اختراع

برخی از ایده ها بر مبنای تغییرات فنی هستن که به عنوان اختراع از آنها یاد می شود اختراع بر طبق قانون تعریف زیر را شامل می گردد

اختراعي قابل ثبت است كه حاوي ابتكار جديد و داراي كاربرد صنعتي باشد. ابتكار جديد عبارت است از آنچه كه در فن يا صنعت قبلي وجود نداشته و براي دارنده مهارت عادي در فن مذكور معلوم و آشكار نباشد و از نظر صنعتي‌، اختراعي كاربردي محسوب مي‌شود كه در رشته‌اي از صنعت قابل ساخت يا استفاده باشد. مراد از صنعت‌، معناي گسترده آن است و شامل مواردي نظير صنايع‌دستي‌، كشاورزي‌، ماهيگيري و خدمات نيز مي‌شود..

بنابراین متقاضیانی که خواستار ثبت ایده در بروجرد هستند در صورتی که اطلاعات ایده آنان منطبق بر ثبت اختراع بود می توانند با اخذ اطلاعات و راهنمایی های لازم در زمینه ثبت اختراع اقدام به ثبت ایده خود نمایند. برای ثبت ایده در بروجرد می توانید با اخذ مشاوره از کارشناسان حقوقی موسسه و اشراف اطلاعات نسبته به روند کاری اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهید.

زمان بندی ثبت ایده در بروجرد

با توجه به نوع ایده که در قالب اختراع و یا طرح صنعتی باشد روال اداری و همچنین زمانبندی ها متفاوت خواهد بود بنابراین بعد از تطبیق ایده فکری با مورد قابل ثبت با اخذ اطلاع از کارشناسان مؤسسه نسبت به زمانبندی و شرایط آن آگاه شوید.

شرایط ثبت ایده در بروجرد

ثبت ایده های فکری مستلزم کسب اطلاعات در زمینه نحوه انجام کار ، ابعاد حقوقی، تشریفات اداری و مزایای  ثبت ایده در بروجرد می باشد. گاهی اوقات ایده های فکری نمونه های قبلی ثبت شده دارند که در این صورت دیگر قابل ثبت نیستند. در برخی موارد نیز مورد ذکر شده اصلا به عنوان ایده مطرح نمی گردد بنابراین لازم است که ابتدا نسبت به نوع ایده و اهداف ثبت آن بررسی های جامع صورت بگیرد. اصولاً ثبت ایده ها به منظور کسب حمایتهای دولتی به جهت مصون ماندن آنها و یا تجاری سازی ایده ها صورت میگیرد. لذا بعد از مشخص شدن نوع ایده که طرح صنعتی می باشد یا ثبت اختراع می توانید شرایط لازم برای هر کدام از امور ثبت یرا در قسمت راهنما سایت مطالعه نمایید و یا اینکه مشاوره تخصصی در این زمینه را از کارشناسان موسسه کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.